Vespa inverno (kép) |
Véget ért a nyár. Sajnos nem csak a csillagászati, hanem az indiánoké is. A közeli napokra vonatkozó időjárás előrejelzés nem sok jót ígér: lesz eső, viharos szél, meg -1 °C körüli hajnali hőmérséklet.
Ezt motoron kétféleképpen lehet kompenzálni:
- nem ülök motorra - Amíg nem jegesedik az út, ez ki van zárva!
- megfelelő védelmet installálok
Ez utóbbi történt. És nem is kellett sokat gondolkodni. A zord időre a felszerelés a ezekből áll:
- Tucano Urbano Thermoscud®
- Alpine Pro Extreme Windbarrier
- Alpine Pro Polartec
- Caberg Freedom
A részletek (fordított sorrendben): a bukóhoz tartozik egy levehető nyakpánt, amit nyáron nem használtam. Most jó szolgálatot tesz, mert nem fagy le a tarkóm. Az öltözködésben a téli edzéseken már kipróbált ruhadarabok válnak be: egy pulóver és egy soft-shell felső elég is.
A legkényesebb téma a térdeim védelme. A motorhoz kaptam ajándékba egy csomagot. A kísérőszöveg ennyi volt: "Lábtakaró! Soha nem használtam." . Ez így nem sok bizalmat ébresztett... Most kicsomagolva kellemes meglepetés ért. Kívülről vízálló. Belülről bélelt. Parkoláskor külön részt húzhatok az ülésre, ha esne az eső. A felszerelése sem túl bonyolult: egy tépőzáras pánt a kormány alatt; egy pánt a sárvédő felett; két beakasztós pánt a sárvédő mellett hátrafelé, a motor alá. Ennyi tökéletesen rögzíti is. Motorra ülve egy pántot kell nyakba akasztani, így elölről védi a mellkast. A slusszkulcs bedugásához külön nyílást helyeztek el, melyet kis felhajtható tető fed, így nem kell az egész takató alatt vakon keresgélni a gyújtást. Parkoláshoz lopásgátló gyűrűt applikáltak, ami hellyel-közzel egybeesik a lábtartó alatti szemmel. Így a láncot mindkettőn áthúzva lehet kikötni a motort. Már ha nem keréken rögzíted, mint én...
A felszerelésnek - természetesen - vannak gyenge pontjai is. Az eredeti terv szerint két oldalról egy-egy pánt hivatott megakadályozni, hogy nagy sebességnél lobogjon az egész a szélben. Az ábra szerint rá kell ülni. Hááát... ezen még kellett volna dolgozni kicsit. Számos fórumon külön topic szól a felszereléséről, illetve arról, hogy ne akaszd a nyakadba a pántot, mert bukás esetén motor jobbra, motoros balra...
Ettől függetlenül: a legjobb kiegészítő, amit el tudok képzelni.
És egy kis ráadás, a cég ajándéka:
A legkényesebb téma a térdeim védelme. A motorhoz kaptam ajándékba egy csomagot. A kísérőszöveg ennyi volt: "Lábtakaró! Soha nem használtam." . Ez így nem sok bizalmat ébresztett... Most kicsomagolva kellemes meglepetés ért. Kívülről vízálló. Belülről bélelt. Parkoláskor külön részt húzhatok az ülésre, ha esne az eső. A felszerelése sem túl bonyolult: egy tépőzáras pánt a kormány alatt; egy pánt a sárvédő felett; két beakasztós pánt a sárvédő mellett hátrafelé, a motor alá. Ennyi tökéletesen rögzíti is. Motorra ülve egy pántot kell nyakba akasztani, így elölről védi a mellkast. A slusszkulcs bedugásához külön nyílást helyeztek el, melyet kis felhajtható tető fed, így nem kell az egész takató alatt vakon keresgélni a gyújtást. Parkoláshoz lopásgátló gyűrűt applikáltak, ami hellyel-közzel egybeesik a lábtartó alatti szemmel. Így a láncot mindkettőn áthúzva lehet kikötni a motort. Már ha nem keréken rögzíted, mint én...
A felszerelésnek - természetesen - vannak gyenge pontjai is. Az eredeti terv szerint két oldalról egy-egy pánt hivatott megakadályozni, hogy nagy sebességnél lobogjon az egész a szélben. Az ábra szerint rá kell ülni. Hááát... ezen még kellett volna dolgozni kicsit. Számos fórumon külön topic szól a felszereléséről, illetve arról, hogy ne akaszd a nyakadba a pántot, mert bukás esetén motor jobbra, motoros balra...
Ettől függetlenül: a legjobb kiegészítő, amit el tudok képzelni.
És egy kis ráadás, a cég ajándéka:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése